Comunicados  Actas  Guías  Presentación ILP  Donaciones  Vídeo  Prensa  Contactar

CAMPAÑA DE SOLIDARIDAD ABONO COSTAS SENTENCIA REGLAMENTO LEY RENTA GARANTIZADA DE CIUDADANÍA

Apelamos a vuestra solidaridad para contribuir a abonar dichas costas. Dichas aportaciones deben efectuarse al Nº de Cuenta de la Comisión Promotora RGC:

ES47 3025 0001 1714 3351 6817

Indicando finalidad “aportación costas sentencia” y el nombre de la entidad o persona solidaria.

Gracias por vuestra solidaridad. Seguiremos activos mas que nunca en la defensa de los derechos de la ciudadanía, especialmente de la personas más vulnerables.

Barcelona, julio 2022

Comisión Promotora Renta Garantizada de Ciudadanía

RELACIÓN APORTACIONES SOLIDARIAS COSTAS SENTENCIA RECURSO AL REGLAMENTO LEY RGC

2022-03-31 Recordatorio registrado en el Parlament actualización y solicitud reunión urgente IRSC

Recurso al TSJC sobre el reglamento de la ley RGC

2021-05-21 IMPORTANTE SENTENCIA DEL JUZGADO DE LO SOCIAL Nº 28 DE BARCELONA FAVORABLE A LA DEMANDA DE DANIEL CEDRUN

¡Solidaridad!. Video Marea TV

Solicitud de oficio del Ingreso mínimo vital para los perceptores de la Renta garantizada de ciudadanía

UGT critica que 13.000 beneficiaris de la RGC estan pendents d'iniciar el pla d'inserció laboral

Artícle de ACN 15/09/2019

El sindicat demana, com les entitats del país, “accelerar” la implantació de la prestació dos anys després de l'entrada en vigor de la llei

Els promotors de la ILP per la Renda Garantida, en un dels actes de protesta davant del Parlament | Cristina Garde

El sindicat UGT calcula que si del 96% dels 31.356 expedients que han demanat la prestació complementària d'activació i inserció de la Renda Garantida, el que suposa almenys unes 30.000 persones, només s'han realitzat l'inici del pla d'inserció de 17.015, amb 5.401 persones que han participat en mesures actives d'inserció, unes 13.000 persones estan pendents d'iniciar aquest pla d'inserció. La crítica se suma a les que han anat fent durant tota la setmana les entitats socials, a través d’ECAS i del Col·legi de Treball Social, entre altres.

Aquest és un dels motius pels quals UGT demana “accelerar” la implementació de la llei de la Renda Garantida de Ciutadania. Considera que s'està “lluny” de l'objectiu que cap llar catalana quedi sense ingressos suficients i per això, insta al Govern que abordi “amb prioritat” el desenvolupament d'aquest dret.

També demana a l'executiu que agilitzi el desplegament del reglament per donar resposta a diferents “casuístiques” que estan portant a denegacions o suspensions cautelars de l'ajut. En aquest sentit, recorda que des del setembre de 2018, només el 36% de les sol·licituds complien els requisits i que els motius principals de denegació eren, en un 40%, superar els ingressos establerts per la llei.

Malgrat tot, el sindicat celebra que 5.098 famílies hagin accedit a un contracte de treball, cosa que equival al 16% de les persones activables laboralment.