Renta Garantizada de Ciudadanía (RGC)

Loading

Comissió Promotora de la Renda Garantida de Ciutadania

Acta núm. 265

Reunió del 28 d’octubre de 2026 · Videoconferència

Persones assistents

Manuel Arnau, Dolores González, Farida Harrak, Manuel Ortiz, Diosdado Toledano i Xan da Torre.

Ordre del dia

  1. Informació sobre la tramitació de la proposta de modificació de la Llei de la Renda Garantida de Ciutadania.
  2. Carta reivindicativa davant el nou cicle electoral: adhesions, compromisos i difusió.
  3. Crida a la vaga general de l’11 de novembre.
  4. Diversos.

Desenvolupament de la reunió

1. Tramitació de la modificació de la Llei de la RGC

Després de contactar amb la diputada Núria Lozano, del grup parlamentari dels Comuns, que participa en la ponència encarregada de tramitar la proposta de modificació de la Llei de la Renda Garantida de Ciutadania, s’informa que la situació es manté en els mateixos termes exposats a la reunió celebrada al Parlament el 16 de setembre.

Davant la situació de paràlisi de la ponència, la diputada informa d’una propera reunió amb el conseller de Drets Socials amb l’objectiu de desbloquejar la situació.

Es planteja estudiar diferents iniciatives per afavorir la represa de la tramitació, entre les quals gestionar una nova reunió amb la Taula del Tercer Sector Social i adreçar una carta al Parlament per denunciar el bloqueig i exigir avenços en les principals reivindicacions registrades per la Comissió Promotora.

2. Carta reivindicativa davant el nou cicle electoral

S’informa que la carta reivindicativa aprovada a l’assemblea de moviments socials celebrada el 9 d’octubre compta amb l’adhesió de 21 organitzacions i entitats socials.

Entre les organitzacions adherides hi ha el Sindicat de Llogateres, la PAH, la Marea Pensionista de Catalunya, la Marea Blanca, l’Aliança contra la Pobresa Energètica, la Coordinadora de Moviments Socials i Sindicals, IAC, co.bas i la Comissió Promotora de la Renda Garantida de Ciutadania, entre d’altres.

El punt cinquè de la carta reclama millorar les prestacions de l’Ingrés Mínim Vital (IMV) i de la Renda Garantida de Ciutadania (RGC).

La carta, juntament amb les adhesions, s’ha lliurat presencialment als grups parlamentaris dels Comuns, la CUP, ERC i el PSC, així com a altres formacions polítiques sense representació al Parlament de Catalunya, com Podem.

Es demana a aquestes formacions que expressin el seu compromís amb els objectius de la carta i ho comuniquin abans del diumenge 1 de novembre, a les 22.00 h.

Posteriorment, es preveu elaborar una declaració davant el proper cicle electoral. Segons la proposta exposada, aquesta declaració farà una crida a no votar candidatures de dreta i extrema dreta i a valorar els compromisos assumits per les diferents candidatures respecte de les reivindicacions recollides a la carta.

Acord

Es proposa i s’acorda difondre la carta reivindicativa juntament amb aquesta acta.

3. Crida a la vaga general de l’11 de novembre

Es proposa donar suport a la crida a la vaga general prevista per a l’11 de novembre.

S’informa que a la reunió de la Coordinadora de Moviments Socials i Sindicals de Catalunya, prevista per al dijous 29 d’octubre, es proposarà una crida a la vaga general que destaqui els seus principals objectius i reivindicacions.

Acord

S’acorda donar suport a la crida a la vaga general de l’11 de novembre i difondre aquest suport.

Un cop aprovada la convocatòria, es proposa fer-ne difusió a través de les llistes de correu i les xarxes de la Comissió Promotora de la RGC.

4. Diversos

Ampliació dels canals d’assessorament

Amb l’objectiu d’ampliar els canals d’assessorament i arribar a més persones, Manuel Ortiz proposa crear un compte a Instagram.

Acord

S’acorda debatre aquesta proposta a la reunió d’assessorament del dijous 29 d’octubre, a la seu de la FAVB.

Pròxima reunió

Dimecres 25 de novembre de 2026, a les 17.00 h.

Reunió telemàtica de la Comissió Promotora de la RGC.