Comunicats  Actes  Guies  Presentació ILP  Donacions  Video  Premsa  Contacteu

CAMPANYA DE SOLIDARITAT ABONAMENT COSTES SENTÈNCIA REGLAMENT LLEI RENDA GARANTIDA DE CIUTADANIA

COMUNICAT:

Apel·lem a la vostra solidaritat per contribuir a abonar aquestes costes. Aquestes aportacions s' han d' efectuar al Nº de Compte de la Comissió Promotora RGC:

ES47 3025 0001 1714 3351 6817

Indicant finalitat "aportació" i el nom de l'entitat o persona solidària.

Gràcies per la vostra solidaritat. Seguirem actius més que mai en la defensa dels drets de la ciutadania, especialment de les persones més vulnerables.

Barcelona, juliol 2022

Comissió Promotora Renda Garantida de Ciutadania

2022-08-07 RELACIÓ APORTACIONS SOLIDÀRIES COSTES SENTÈNCIA RECURS AL REGLAMENT LLEI RGC

2022-03-31 Registre Recordatori PARLAMENT actualitzacio urgent IRSC i sol.licitud reunio

Recurs al TSJC sobre el reglament de la lley RGC

2021-05-21 IMPORTANTE SENTENCIA DEL JUZGADO DE LO SOCIAL Nº 28 DE BARCELONA FAVORABLE A LA DEMANDA DE DANIEL CEDRUN

Solidaritat!. Video Marea TV

Sol·licitud d’ofici de l’Ingrés mínim vital per als perceptors de la Renda garantida de ciutadania

COMUNICAT REUNIÓ AMB GRUPS PARLAMENTARIS EL 24 DE GENER 2019

El 10 de desembre passat de 2018 es va registrar al Parlament de Catalunya un "Plec de demandes socials, cíviques i polítiques al Parlament de Catalunya".

Per tractar d'aquestes demandes, va tenir lloc el 24 de gener al Parlament, una trobada entre una delegació dels moviments, organitzacions i entitats socials que van subscriure el plec reivindicatiu, i els representants dels grups parlamentaris.

Pels grups parlamentaris van participar representants de Ciutadans, ERC, JuntsxCataluña, PSC i Catalunya en Comú-Podem. La CUP va justificar la seva absència per problemes de comunicació.

Per la delegació de moviments socials van participar representants d'Assemblea Groga, Comissió Promotora de la Renda Garantida de Ciutadania, Coordinadora d'assemblees de treballadors en atur de Catalunya, Marea Pansionista, Marea Blanca i RiderxDrets. Es va justificar l'absència dels representants d'Elit Taxi i Sindicat de LLogaters/es per problemes d'agenda.

Es va iniciar la reunió amb una ronda dels representants socials que van destacar les principals demandes, la urgència de revertir les retallades socials en salut i educació, realitzar polítiques socials que garanteixin drets bàsics de les pensionistes, pel dret a un habitatge accessible, garantir els drets laborals i combatre la precarietat i falsos autònoms, implementar plenament la Renda garantida de Ciutadania i actualitzar l'IRSC. Per fer efectives aquestes demandes es va proposar mesures fiscals que incrementin els recursos, i donar llum verda al debat dels pressupostos generals de l'estat sobre la base de l'acord entre Units- podem i PSOE, la qual cosa suposaria un increment notable dels recursos per elaborar un pressupost de la Generalitat més social, que inclogui les partides que garanteixin les demandes plantejades. Es va concloure amb una proposta de crear una comissió entre les dues representacions per continuar aquest diàleg social.

A continuació, es va realitzar una ronda de respostes dels representants parlamentaris que van expressar la seva disponibilitat, amb diversos matisos, a dialogar sobre les demandes presentades, estudiar la seva incidència en els pressupostos, o la possibilitat de tramitar-les a través de les diferents vies parlamentàries.

Finalment, la reunió va concloure amb el compromís d'una propera reunió un cop es conegui l'avantprojecte de pressupostos de la Generalitat per 2019. També es va manifestar pels grups parlamentaris la seva disponibilitat a reunir-se per tractar les demandes específiques dels diversos moviments socials que subscriuen el document presentat.

Barcelona, ​​gener 2019

Delegació formada per representants de: Assemblea Groga, Comissió Promotora de la Renda Garantida de Ciutadania, Coordinadora d'assemblees de treballadors en atur de Catalunya, Marea Pensionista, Marea Blanca i RiderxDerechos