El dimarts 15 de novembre, a les 10 hores, a la sala 2 del Parlament ha tingut lloc la reunió sol·licitada per la Coordinadora de Moviments Socials i Sindicals de Catalunya amb els grups parlamentaris per tractar de les propostes de la Carta Reivindicativa registrada el 31 d'octubre.

Han participat en representació d'En Comú Podem la diputada Jessica González, per ERC el diputat Josep Rodríguez i per Junts per Catalunya la diputada Anna Feliu.

Per la delegació de la Coordinadora de Moviments Socials i Sindicals han participat: José Berlanga per CGT, Luis Blanco per la Plataforma per la Pau, contra les guerres, OTAN NO, María José Carcelén de la Coordinadora Residències 5+1 i de l'Aliança de Marees i Moviments Socials, Encarnació Contreras de la PAH de Barcelona, Esperanza Fernández de Marea Blanca,  Víctor Fonseca de l'Aliança contra la Pobresa Energètica, Ramon Franquesa i Concepción Ribera per Marea Pensionistes de Catalunya-COESPE, Diana Janés per IAC, Pablo Moschini per la Coordinadora d'assemblees de treballadors/es a l'atur de Catalunya, Joana Rodríguez pel Sindicat de LLogateres de Catalunya, Josefina Salazar de la Plataforma SAD i Diosdado Toledano per la Comissió Promotora de la Renda Garantida de Ciutadania.

La reunió s'ha iniciat amb una breu exposició pels membres dels moviments socials i sindicats de les mesures reivindicades amb efectes sobre els pròxims pressupostos de la Generalitat, així com de les propostes de moció i resolució al Parlament sobre l'increment de l'IPC real a salaris i pensions públiques, en defensa de les esmenes registrades per la plataforma estatal en defensa d'un habitatge digne a la llei estatal en tramitació de l' habitatge, contra l' increment de la despesa militar, per la derogació de la llei mordassa, etc.

A continuació, han intervingut els representants dels grups parlamentaris presents. El representant d'ERC ha insistit en la importància d'elaborar i aprovar els propers pressupostos manifestant que seran més socials que els anteriors, expressant la disposició del seu grup a estudiar les reivindicacions presentades, també ha proposat una reunió específica amb els moviments socials per tractar amb més detall i profunditat els termes de la reforma del codi penal.

La representant de Junts per Catalunya ha expressat la seva preocupació amb la reforma del codi penal, també sobre la congelació de l'IRSC.

La representant d'En Comú Podem ha manifestat la necessitat d'uns pressupostos, però no de qualsevol pressupost, i ha defensat la necessitat que es recullin les reivindicacions socials plantejades, increment del del 25% de la inversió per a atenció primària, l'actualització de l'IRSC, el suport a les esmenes a la llei estatal de l'habitatge,  etc.

La reunió ha conclòs amb una petició de la delegació de moviments socials i sindicals que es faciliti l'esborrany dels pròxims pressupostos, a l'efecte de gestionar amb els grups parlamentaris la presentació d'esmenes que recullin les reivindicacions, també del registre per al seu debat i aprovació parlamentària de les mocions o resolucions contingudes en la carta reivindicativa.

Barcelona 15 novembre 2022

Coordinadora de Moviments Socials i Sindicals de Catalunya