Comunicados  Actas  Guías  Presentación ILP  Donaciones  Vídeo  Prensa  Contactar

CAMPAÑA DE SOLIDARIDAD ABONO COSTAS SENTENCIA REGLAMENTO LEY RENTA GARANTIZADA DE CIUDADANÍA

Apelamos a vuestra solidaridad para contribuir a abonar dichas costas. Dichas aportaciones deben efectuarse al Nº de Cuenta de la Comisión Promotora RGC:

ES47 3025 0001 1714 3351 6817

Indicando finalidad “aportación costas sentencia” y el nombre de la entidad o persona solidaria.

Gracias por vuestra solidaridad. Seguiremos activos mas que nunca en la defensa de los derechos de la ciudadanía, especialmente de la personas más vulnerables.

Barcelona, julio 2022

Comisión Promotora Renta Garantizada de Ciudadanía

RELACIÓN APORTACIONES SOLIDARIAS COSTAS SENTENCIA RECURSO AL REGLAMENTO LEY RGC

2022-03-31 Recordatorio registrado en el Parlament actualización y solicitud reunión urgente IRSC

Recurso al TSJC sobre el reglamento de la ley RGC

2021-05-21 IMPORTANTE SENTENCIA DEL JUZGADO DE LO SOCIAL Nº 28 DE BARCELONA FAVORABLE A LA DEMANDA DE DANIEL CEDRUN

¡Solidaridad!. Video Marea TV

Solicitud de oficio del Ingreso mínimo vital para los perceptores de la Renta garantizada de ciudadanía

Diari El Punt Avui

La reivindicació social d'una renda de ciutadania pren cos

La comissió promotora de la ILP per una prestació de 664 euros, satisfeta amb la recollida de firmes

La campanya ‘Rescatem les persones' s'allargarà fins a mitjan octubre

El 15-M i altres entitats hi donen suport

L'obertura de la campanya de la ILP per la renda garantida ciutadana es va celebrar el 4 d'abril al centre cívic Fort Pienc Foto: EL PUNT AVUI.
1

L'engranatge de la comissió promotora de la iniciativa legislativa popular (ILP) per una renda garantida de ciutadania treu fum. Tot i que encara consideren que és massa d'hora per fer balanç, les sensacions de la campanya de recollida de signatures –en calen 50.000 perquè la ILP tiri endavant i l'hagi de debatre el Parlament– són molt bones. “Només el dia de Sant Jordi a les Rambles, a Barcelona, van firmar més de 2.000 persones”, explica un dels impulsors de la iniciativa, Diosdado Toledano. Cada firma és una reivindicació per forçar la instauració d'una prestació de 664 euros per dotze pagues l'any per garantir que ningú visqui per sota del llindar de la pobresa.

La recollida de firmes va començar el dia 14 amb un acte organitzat per l'Assemblea de Treballadors Aturats de Barcelona a la plaça Marina-Zona Franca de Barcelona, on també es van aconseguir mig miler de signatures. “El procés està anant molt de pressa, i la gent se solidaritza fàcilment amb la reivindicació, perquè estem en una situació econòmica que, si no afecta a un mateix, sí que ho fa a algú del voltant”, afirma el mateix Toledano.

De moment, hi ha una trentena d'entitats adherides a la ILP, des del moviment d'aturats i el veïnal, fins a les coordinadores del 15-M i associacions polítiques i culturals, passant per entitats d'Església de base i els col·legis professionals d'educadors i treballadors socials, i se n'hi van afegint moltes més. “La primera setmana ja vam distribuir els 3.000 plecs per recollir firmes i ara n'hem encarregat 3.000 més, perquè ens en reclamen”, sosté Toledano. Els plecs han de passar pel Parlament perquè els segellin i els numerin.

Tot i que la previsió és que amb els 120 hàbils que la comissió té per llei per recollir les 50.000 firmes en tindran prou, la intenció és demanar una pròrroga i mantenir la campanya fins a mitjan octubre.

D'una banda, volen recollir el màxim possible de firmes per tenir més força davant del Parlament i, de l'altra, que l'explicació sobre què és una renda garantida de ciutadania arribi al màxim de gent possible. “L'objectiu d'esgotar tot el termini és aconseguir un suport que faci moure els grups polítics i, alhora, donar a conèixer que hi ha eines per evitar les situacions de pobresa”, segons coincideixen a dir els membres de la comissió.

A l'acte oficial de presentació de la campanya Rescatem les persones, al centre cívic Fort Pienc de Barcelona, es va quedar gent al carrer i s'estan pensant noves accions de mobilització ciutadana per donar a conèixer la iniciativa, que podrien ser marxes com les que ja han organitzat algunes assemblees d'aturats. “Ho estem parlant, però tenim clar que farem alguna mobilització que tingui ressò; sempre pacífica, però amb efecte social”, conclou Toledano.

LES XIFRES

catalans
estan a l'atur. Això vol dir que un 24,5% de la població activa de Catalunya en aquests moments no té feina.
famílies
tenen tots els
seus membres sense feina.
La taxa d'atur entre els
joves arriba al 52,7%.