Comunicados  Actas  Guías  Presentación ILP  Donaciones  Vídeo  Prensa  Contactar

CAMPAÑA DE SOLIDARIDAD ABONO COSTAS SENTENCIA REGLAMENTO LEY RENTA GARANTIZADA DE CIUDADANÍA

Apelamos a vuestra solidaridad para contribuir a abonar dichas costas. Dichas aportaciones deben efectuarse al Nº de Cuenta de la Comisión Promotora RGC:

ES47 3025 0001 1714 3351 6817

Indicando finalidad “aportación costas sentencia” y el nombre de la entidad o persona solidaria.

Gracias por vuestra solidaridad. Seguiremos activos mas que nunca en la defensa de los derechos de la ciudadanía, especialmente de la personas más vulnerables.

Barcelona, julio 2022

Comisión Promotora Renta Garantizada de Ciudadanía

RELACIÓN APORTACIONES SOLIDARIAS COSTAS SENTENCIA RECURSO AL REGLAMENTO LEY RGC

2022-03-31 Recordatorio registrado en el Parlament actualización y solicitud reunión urgente IRSC

Recurso al TSJC sobre el reglamento de la ley RGC

2021-05-21 IMPORTANTE SENTENCIA DEL JUZGADO DE LO SOCIAL Nº 28 DE BARCELONA FAVORABLE A LA DEMANDA DE DANIEL CEDRUN

¡Solidaridad!. Video Marea TV

Solicitud de oficio del Ingreso mínimo vital para los perceptores de la Renta garantizada de ciudadanía

NOTA DE PRENSA DEL COL.LEGI  OFICIAL DE TREBALL

SOCIAL DE CATALUNYA

Els/les treballadors/es socials demanen al Govern de la Generalitat i als partits catalans un pacte per garantir els ajuts als afectats per la retallada en dependència

• Els/les professionals del treball social, com a gestors/es del sistema d’atenció a la dependència, se sumen al clam contra la reducció anunciada per l’Estat

• El perill d’extinció dels cuidadors/es familiars i l’ofec dels serveis socials i de les entitats socials posen en risc l’atenció a les persones vulnerables

Barcelona | 6 de maig de 2013

El Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya suma la seva veu al clam social quealerta dels riscos que pot comportar la gran retallada del sistema d’atenció a la dependència i promoció de l’autonomia personal inclosa en el Pla de Reformes del Govern central. Com a gestors del sistema d’atenció a la dependència, els i les professionals del treball social adverteixen que la reducció de 1.108 milions d’euros que Rajoy s’ha compromès a aplicar aquest any suposaria el desmantellament del sistema i un greu risc de desatenció a les persones vulnerables.

Els/les treballadors/es socials mostren el seu suport a les persones en situació de dependència i a les seves famílies i insten el Govern de la Generalitat a impulsar una atenció compensatòria amb caràcter d’urgència perquè les entitats socials i els ajuntaments puguin garantir l’atenció a les persones. En les circumstàncies actuals, en què els serveis socials dels municipis i les entitats del tercer sector estan al límit per la manca de recursos i l’increment de la demanda, la desaparició dels ajuts a la dependència comportarien una sobrecàrrega impossible d’assumir.

A  més, la retallada fa témer una possible extinció dels cuidadors/es familiars, ja molt deteriorada després que el decret de juliol de 2012 suprimís l’obligació de cotització a la Seguretat Social per part de l’Estat. Si arran de la nova retallada la figura del cuidador/a s’extingís per complet, les persones —fonamentalment dones— que van renunciar a la seva feina per cuidar dels seus familiars es quedarien sense cap ingrés, la qual cosa augmentaria el volum de població en risc d’exclusió.

En el context socioeconòmic actual, l’anunciat increment del copagament agreujaria encara més la situació de les famílies, que en molts casos no poden assumir el cost que representa el servei. Per tant, la conseqüència última de les mesures en què es podria traduir la retallada en dependència és la impossibilitat de donar compliment als drets socials i l’augment de la fragilitat de les persones en situació de dependència, així com de les seves famílies.