Renta Garantizada de Ciudadanía (RGC)

Comisión Promotora
Asesoramiento RGC Actas destacada
Asesoria

El Govern aprova un increment del 3% en l’indicador de suficiència (IRSC)

Loading

Es beneficiaran d’aquest augment les persones que reben prestacions socials com la Renda Garantida de Ciutadania o el complement per a les pensions no contributives

El Govern ha aprovat el Decret llei de necessitats financeres en pròrroga pressupostària que contempla, per a l’exercici del 2026 amb efectes de l’1 de gener, un increment del 3% en l’indicador de suficiència de Catalunya (IRSC). Així doncs, quedarà fixat en 12 mensualitats de 801,85 €, que equivalen a 9.622,18 € anuals.

L’IRSC estableix el nivell d’ingressos mínim per viure amb dignitat i és a partir d’aquest indicador de suficiència que es fixen les quantitats de diverses prestacions que conformen el sistema de protecció social de Catalunya, principalment, la Renda Garantida de Ciutadania i els complements per als perceptors de les pensions no contributives.

L’evolució de l’IRSC també impacta en l’accés a altres ajuts per a necessitats bàsiques, despeses de la llar o infants i joves vulnerables.

L’any passat, el Govern, a proposta del Departament de Drets Socials i Inclusió, ja va aprovar un increment del 3% d’aquest indicador, fet que referma el compromís de l’Executiu en la cohesió social i en la reducció de les desigualtats econòmiques i la pobresa i dona compliment al compromís d’investidura d’incrementar l’IRSC en relació amb l’IPC.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Scroll al inicio